Tillbaka | 2017-10-11 | Stockholm | HR/Personal

SMD Logistics AB söker en engagerad chef med ansvar för Projekt & Utveckling

Som chef för Projekt & Utveckling på SMD Logistics AB kommer du att ingå i ledningsgrupp och rapportera direkt till platschef. Du kommer att ha personalansvar för cirka 10 medarbetare och ansvara för ...

Om tjänsten

Som chef för Projekt & Utveckling på SMD Logistics AB kommer du att ingå i ledningsgrupp och rapportera direkt till platschef. Du kommer att ha personalansvar för cirka 10 medarbetare och ansvara för processerna: Projekt & Affärsutveckling, e-handelsplattform, kundkommunikation samt servicetjänster till externa partners. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och du kommer att arbeta i Kungsängen/Brunna.

Hos oss gör du skillnad genom att:

• Som medlem i ledningsgruppen för BDC bidra till planering och uppföljning av verksamheten. Tillsammans identifierar vi affärsutmaningar och omvandlar dem till affärsmöjligheter.

• Planera, leda och följa upp bemanningen och den dagliga verksamheten inom Projekt & Utveckling. Du bidrar starkt till att SMD:s övergripande mål och strategier blir omsatta i verksamheten med rätt fokus och prioriterade aktiviteter.

• Engagera, coacha och utveckla dina medarbetare i måluppföljning. Med fokus på ledarskap stöttar och utvärderar du deras dagliga arbete för att uppnå övergripande verksamhetsmål med effektiva arbetssätt där medarbetarna trivs och presterar.

• Identifiera förbättringsmöjligheter och nya affärsmöjligheter inom ramen för ditt ansvarsområde och för SMD som helhet samt bidra till vidareutveckling av processer, system och aktiviteter.

• I samarbete med platschef säkerställa att verksamheten uppfyller alla interna och externt lagstadgade krav relaterade till arbetsmiljö, skydd, hälsa, miljö, säkerhet osv.




Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden

Våra medarbetare är tillsammans med våra uppdragsgivare och kunder det viktigaste vi har. Vi och våra uppdragsgivare ser det som självklart att vi levererar rätt varor i rätt tid till våra kunder och för att lyckas med det har vi ett viktigt jobb att göra på vår distributionscentral. Här kommer våra medarbetare in i bilden. När du kommer till SMD upptäcker du snart att vi verkligen menar allvar med våra värderingar passion, ägarskap, innovation och kvalitet. Hos oss är våra medarbetare med och sätter sina avdelningsmål och vi vill gärna få dina idéer om hur vi kan jobba smartare och bättre. Vår engagerade och motiverade personal bidrar aktivt till en trivsam och säker arbetsplats där vi tillsammans skapar en företagskultur som präglas av högpresterande och förändringsbenägna medarbetare som vi anser vara nyckeln till vår fortsatta framgång. Sedan ett drygt år tillbaka håller vi till i nya fina lokaler som vi självklart vill ta bra hand om. Hos oss har vi bra sammanhållning och din roll i teamet är viktig. Vi lyssnar på varandra och vi behandlar varandra med respekt och omtanke. Kort och gott vill vi att våra värdeord ska finnas med i det mesta av det vi gör på dagarna.

Krav

• Utbildning önskvärt inom logistik.
• Gedigen erfarenhet av personalansvar inom logistik- och lagerverksamhet. Meriterande är om du haft personalansvar på både kollektiv- och tjänstemannasidan.
• Projektutbildning och/eller erfarenhet av att tidigare självständigt leda projekt och framgångsrikt driva dessa i mål.
• Naturliga och tydliga ledaregenskaper med en förmåga att vara strateg, coach och pådrivare.
• En förmåga att själv ”kavla upp ärmarna” och tydligt visa vägen och vara en del av det team du leder.
• En förändringsbenägenhet med ett driv att själv identifiera områden som kan utvecklas.
• En utpräglad förståelse för vikten av att hantera känslig affärsinformation och ett omdöme att göra detta på ett konkurrensneutralt sätt.
• Ett stort affärskritiskt engagemang för verksamhetens bästa och att entusiasmera dina medarbetare i med- och motgång.
• Erfarenhet av att tidigare självständigt leda projekt och framgångsrikt driva dessa i mål.

Vidare tror vi också att du:

• Har en förmåga att med kvalitet och tydlighet kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
• Kan arbeta enkelt och friktionsfritt i Microsoft Office samtliga system.
• Har erfarenhet av etablerade affärssystem, extra meriterande med erfarenhet av M3.

Ansök genom att klicka på ansökningsknappen nedan gärna så snart som möjligt, dock senast 2017-09-22. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så fort du har möjlighet.
I denna rekrytering samarbetar SMD Logistics med rekryteringsfirman Logent. För mer upplysningar om tjänsten är du därför mycket välkommen att kontakta distriktschef Love de Val på telefonnummer: 070 -0917 043.
Som en del i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Vi arbetar även med personlighets- och färdighetstester.

Facklig kontaktperson: Ilso Abreu Unionen: tfn: 08- 764 20 16