Administratör till Logent Ports & Terminals, Stockholm

Om tjänsten Har du erfarenhet av administration och är nyfiken på hur det skulle vara att arbeta i ett logistikbolag nära hamnverksamhet? Då har vi ett långsiktigt och spännande uppdrag som administratör att erbjuda dig!

Logent Ports & Terminal AB är ett företag som lossar och lastar fartyg i hamnar i Göteborg, Stockholm och Nynäshamn – både i egen regi och som underentreprenör. Företaget omsätter ca 200 MSEK och är en del av Logentkoncernen. För vår verksamhet i Stockholm och Nynäshamn söker vi nu en administratör som bistår Site Managern med diverse uppgifter inom bl.a. personalplanering, tidsregistrering, fakturering och claims-hantering. Tjänsten som Administratör är placerad i Värtaterminalen i Stockholm men innefattar resor till Nynäshamn. Tillträde är omgående.
Din profil Vi söker dig som är administrativt begåvad, har en grundförståelse för företagsekonomi och är både noggrann och flink. Du gillar jobba brett med administration och trivs i en roll med stort eget ansvar och möjlighet att strukturera och planera det egna arbetet. Du är en problemlösare som ständigt strävar efter utveckling genom att förbättra existerande administrativa processer när det behövs. Som person är du social och relationsskapande, en lagspelare som gillar samarbete och som samtidigt har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Du har förmodligen högskoleutbildning, är högst bekväm i att jobba med Microsoft Excel, Word och Powerpoint. Du har erfarenhet av, alternativt ser fram emot att lära dig, tidsregistrerings-, planerings-, och lönesystem. Du förstår svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort.
Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Om ansökan Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta distriktschef Love de Val på love.deval@logent.se
Välkommen med din ansökan!

Business Administrator med fokus på logistik och inköp till SMD Logistics


Om tjänsten Är du noggrann, relationsskapande och trivs i en koordinerande och administrativ roll med stort eget ansvar? Är du redo för att ta nästa steg i karriären och vill ha ett roligt och varierande arbete med inköp av produkter och service mot våra uppdragsgivare/leverantörer skall du läsa vidare om tjänsten som Business Administrator!

Till SMD Logistics och kontoret centralt i Stockholm rekryterar vi nu vår nya Business Administrator. Du ingår i en grupp om fyra personer och du får en spännande roll med helhetsansvar för att planera och genomföra inköp av varor från uppdragsgivare/leverantörer till vårt lager och du är kontaktperson mellan våra uppdragsgivare/leverantörer och den interna verksamheten på vår distributionscentral. Vi tillhandahåller distributionstjänster till våra uppdragsgivare och ditt ansvar blir att säkerställa optimala lagernivåer.
Du driver det egna arbetet framåt mot uppsatta mål och har dagliga kontakter där du samordnar den löpande verksamheten och vidareutvecklar relationer med uppdragsgivare/leverantörer som främst finns representerade i Sverige men ofta med internationell anknytning.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Arbete i befintliga system med lagerplanering, inköp och fakturahantering
• Daglig kontakt med uppdragsgivare/leverantörer gällande den löpande verksamheten samt internt med olika avdelningar på vår distributionscentral
• Koordinera och bevaka leveranser samt kommunicera avvikelser till berörda parter
• Administrera priser och grunddata samt göra affärsanalyser och andra utredningar i befintliga system
• Bidra till effektiviseringar i system och avdelningens arbetssätt och processer
Din profil Vi söker dig som arbetat i en liknande koordinerande roll med administration och egna projekt där du har många kontakter med exempelvis kunder och/eller leverantörer. Du är bra på att arbeta självständigt och gillar att lösa problem för att komma framåt. Du är en relationsskapande och positiv person som ser möjligheter och har lätt för att samarbeta med andra. I ditt arbete är du ansvarsfull och noggrann med detaljer, du säkerställer att hålla kvalitet i processerna och det egna arbetet och du har förmågan att hantera känslig affärsinformation. I rollen som business administrator hos SMD Logistics får du också använda dig av din fallenhet för att se helheten och vilja att bidra till effektiviseringar, vi arbetar kontinuerligt med att utveckla arbetet för avdelningen. Du är en god administratör med vana att arbeta MS Office (framför allt excel) och i affärssystem. Erfarenhet av vårt affärssystem M3 är meriterande men inte ett krav. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Intresserad av tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med Logent Rekrytering, vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev senast den 14 oktober. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på Logent, tel. 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Om Företaget
SMD Logistics AB (SMD) är en konkurrensneutral logistikpartner som på uppdrag av de flesta tobaksbolag på den svenska marknaden distribuerar huvuddelen av all tobak till cirka 10.000 butiker inom svensk handel. SMD är även grossist för andra snabbrörliga konsumentprodukter, såsom receptfria läkemedel. Utöver den svenska marknaden sköter SMD distribution av Swedish Match:s produkter till den norska marknaden. SMD opererar sedan i början av 2016 från sin distributionscentral i Kungsängen/Brunna (BDC) medan huvudkontoret ligger i Stockholm. Antalet anställda uppgår till cirka 170. SMD är ett helägt dotterbolag till Swedish Match.