Manager Supply Chain Nordic, Timik Group


Om tjänsten Vill du vara med och utveckla Timik Groups strategiska supply chain lösning för fortsatt tillväxt? Har du en gedigen kunskap inom supply chain på en övergripande nivå och samtidigt trivs med det operativa arbetet så kan du vara den vi söker!

Timik AB är en del av ett nordiskt hälso- och sjukvårdsföretag med fokus på medicintekniska produkter och utrustning för behandling och diagnostisering av akuta och kroniska sjukdomstillstånd. Vi strävar efter att göra de senaste framstegen inom medicinsk teknik tillgänglig och överkomliga för människor vars vardag påverkas av allvarliga medicinska tillstånd. Vi är experter på att leta reda på innovativ behandlingsteknik på global nivå som sedan kan distribueras till våra kunder i Norden.
Timik Group har huvudkontor i Sverige och har lokala säljkontor i Norge, Finland och Danmark. Hos Timik arbetar totalt 50 medarbetare och koncernen omsätter mer än 150 MSEK. Läs mer på www.timik.se
Om rollen Som Manager Supply Chain Nordic får du en bred roll med både strategiskt men framförallt operativt ansvar. Du ansvarar för drift av dagens 3PL-lösning och med att utveckla den framtida strategiska supply chain lösningen för medicintekniska produkter på den nordiska marknaden; Sverige, Norge, Danmark och Finland. För att driva arbetet framåt har du i ditt team en logistik- och inköpsmedarbetare och i det dagliga arbetet samarbetar du också tätt med kundsupporten för alla länderna samt Nordic CFO. Rollen är placerad vid Timik ABs kontor i Sollentuna och du rapporterar till Nordic CFO.

Arbetsuppgifter:
• Vara med och driva och utveckla Timik Groups strategiska supply chain lösning för framtiden
• Ansvara för dialogen med befintlig leverantör av 3PL-lösning, säkerställa att vi kontinuerligt har varor i lager
• Analysera lagernivåer, priser, logistikflöde och transportkostnader för att uppnå effektivitet, kvalitet och lönsamhetsmål
• Samarbeta med transportörer, leverantörer samt andra intressenter
• Ansvara för projekt och förbättringsarbeten inom logistikområdet
Vem är du? Vi söker dig som vill ansvara för utvecklingen av ett supply chain av toppklass och som har erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt. Du har några års erfarenhet av en liknande roll med helhetsansvar för en verksamhets process och utvecklingsarbete gällande system, varuflöde och samarbete med leverantörer och transportörer. För att vara framgångsrik tror vi att du är analytiskt lagd med god systemförståelse samt förmåga att snabbt få ett helhetsperspektiv och hitta enkla lösningar på komplexa problem. Du drivs av att leda och utveckla verksamhet mot goda resultat och har förmågan att tydliggöra mål och få medarbetare med dig i arbetet. Du har god affärsförståelse och är en van kravställare. Du har relevant högskoleutbildning, god systemkunskap och behärskar både svenska och engelska språket i tal och skrift.
Som person är du relationsskapande, utvecklingsinriktad och driven. Du är en erfaren kravställare, van beslutsfattare och har förmågan att skapa struktur i arbetssätt och processer. För att trivas hos Timik AB tror vi att du är en självgående och prestigelös lagspelare som får saker att hända. Vi erbjuder dig en spännande roll i ett företag med god tillväxt, i hela Timik Group finns en stor trivsel och entreprenöriell, positiv anda där alla hjälps åt för att göra skillnad.
Intresserad av tjänsten? Timik AB samarbetar i denna rekrytering med Logent Rekrytering, ansök via annonsen och bifoga CV och personligt brev, intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringschef Marie-Louise Bååth, tel 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra arbetspsykologiska tester.
Välkommen med din ansökan!