Recruitment

Våra tjänster inom rekrytering och interim tillhandahålls av erfarna logistik och HR-specialister, där våra kunder kan räkna med kostnadsfördelar och kontinuerlig utveckling.

Vi erbjuder en företagsanpassad och kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en tidseffektiv och träffsäker attraktionsmetod. Vi garanterar kvalitet och personligt bemötande genom hela processen där vi har ditt arbetsgivarvarumärke och kandidatupplevelsen i fokus.

Våra tjänster

Vi har rekryteringstjänster för varje behov. Vi erbjuder bland annat rekrytering & search för ledare inom top management, chefer, specialister och medarbetare till privat som offentlig sektor.

Rekrytering

Vi erbjuder en företagsanpassad och kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en tidseffektiv och träffsäker attraktionsmetod.

Vi garanterar kvalitet och personligt bemötande genom hela processen där vi har ert arbetsgivarvarumärke och kandidatupplevelsen i fokus.

Second Opinion

När ni som företag sköter rekryteringsprocessen på egen hand kan ni använda oss för en objektiv bedömning av era slutkandidater. Vi genomför intervjuer, referenser och personbedömning genom tester, samt utvärderar kandidatprofilerna och dess lämplighet för tjänsten.

Headhunting

Vi har god vana och erfarenhet att arbeta med Headhunting. Vi kartlägger kandidatmarknaden och marknadsför den specifika tjänsten och er som bolag. Att använda Headhunting är vanligt förekommande och kan t e x vara aktuellt när det sker konfidentiella förändringar i ett företag som gör att en publik rekrytering inte är den bästa lösningen.

Interim

Vi hjälper er att lösa ett tillfälligt behov av ledare med specifik kunskap och expertis under en tidsbegränsad period genom vårt nätverk av erfarna interims konsulter.
Vi har ett stort nätverk med både tillgängliga konsulter och konsulter som är i pågående uppdrag som vi kontinuerligt har dialog med för att möjliggöra en bra matchning av uppdrag, kompetens och förväntningar.

Vår process

Rekrytering handlar om att hitta tre gemensammare vinnare; uppdragsgivaren, kandidaten och de som sköter rekryteringsprocessen.
Vårt mål är att hjälpa människor att hitta varandra genom vår kompetens, nätverk och plattformar för ultimat matchning!

Kravprofil & Analys

Vi skapar förståelse av uppdragsgivarens situation samt gör en kravprofil för den specifika rollen, vilket är en viktig komponent för leverans med hög kvalitet och en lyckad rekryteringsprocess.

Information om uppdragsgivaren, rollen och kravprofilen sammanställs sedan till ett material som vi använder som underlag i hela rekryteringsprocessen.

Identifiering & Kvalificering

Logent identifierar kandidater genom olika källor som exempelvis:

  • Kandidater i våra befintliga nätverk
  • Vår CV-databas
  • Sociala medier

Vi kartlägger potentiella kandidater och branscher genom våra annonser som ofta är annonskampanjer.

Verifiering, Tester & Urval

Logent genomför intervjuer där vi går igenom professionell bakgrund, meriter samt potential för rollen. Därefter presenteras ett urval av de mest lämpade kandidaterna för uppdragsgivaren.

En felrekrytering kostar både tid och pengar. Därför är det viktigt att de som utför rekryteringsprocessen görs av utbildade, professionella rekryterare som har både erfarenhet och engagemang.

Kundintervju & Slutförande

I detta steg träffar uppdragsgivaren de överenskomna slutkandidaterna, Logent agerar med mentorskap för båda parter.

På slutkandidater genomförs utvärderande personlighets- och problemlösningstester, referenstagning, samt eventuell bakgrunds- och kreditkontroll vid överenskommelse.

Uppföljning sker med både uppdragsgivare och kandidat efter avslutad rekrytering samt efter ett par månader för ytterligare uppföljning.

Bli en del av Logent!

Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2024 är ca 3000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Kom ombord du också, det blir en rolig resa!

Verksamma sedan

2006

Verksamhet i

5 länder

Vill du höra mer om våra tjänster?

Fyll i formuläret så återkommer vi så snart som möjligt.

Behöver du hjälp med några av frågorna nedan är du välkommen att besöka logent.se/faq

  • Arbetsgivarintyg
  • Söka lediga tjänster
  • Kopia på tulldeklaration
Slide

KUNDCASE

Logent x NA-KD

NA-KD är ett svenskt modeföretag med fokus på klädförsäljning via e-handel. NA-KD har sedan starten 2015 haft stark tillväxt och bland de 20 snabbast växande företagen i Europa.

NA-KD har sedan 2020 sitt svenska lager i Landskrona som Logent designat, implementerat och idag driftar. NA-KDs kraftiga expansion har skapat behov av att etablera verksamhet längre ut i eruropa och Logent har fått uppgiften att sätta upp även det nya lagret i Nederländerna.

NA-KDs och Logents långsiktiga strategiska partnerskap har lett till etableringen av en ny, toppmodern och självförsörjande fastighet i östra Nederländerna med närhet till tex. den tyska och syd-europeiska marknaden.

Slide

KUNDCASE

Logent x Estrella

Estrella är tillverkare av tilltugg, bland annat potatischips, ostbågar, jordnötter, jordnötsringar och olika dippsåser.

Då Estrellas verksamhet varit i kraftig tillväxtfas har man blivit tvungen att flytta delar av sin chipsproduktion till modersällskapet i Norge. Potatischips är tullbelagda med 14% och med Logents hjälp under passiv förädling kunde denna 14-procentiga kostnadsökning elimineras och chips återimporteras med tullfrihet.

Då Logent står för strategisk rådgivning, tillståndsansökningar, design av lösningen samt tulldeklarationerna har Estrella kunnat fokusera på sin huvudverksamhet – att producera chips!

3PL, TPL, Tredjepartslogistik
Slide

KUNDCASE

Logent x Saab

Saab i Linköping är tillverkare av det svenskutvecklade stridsflygplanet JAS gripen. I Linköping finns idag tillverknings och utvecklingsverksamhet och en omfattande logistik kopplat till flera av Saabs affärsområden.

Logent fick fullt ansvar för produktionslogistiken, inklusive hantering av godsmottagning, lagerhållning, kitting och line-side feeding, VAS och interna transporter. Logent genomförde en genomlysning av hela produktionsvärdekedjan för att definiera SOP och identifiera förbättringsområden samt Samordning av underleverantörer för den interna logistikkedjan.

Den nya lösningen har inneburit att Saab har en säkrad hantering av volymökning i produktionen, ökad transparens och kontroll genom hela den interna logistikens värdekedja och en dedikerad strategisk partner för att säkerställa långsiktig utveckling av leveranskedjan.

3PL, TPL, Tredjepartslogistik
Slide

KUNDCASE

Logent x Volvo

Volvo Cars är en global tillverkare av personbilar. Bolaget konstruerar och bygger bilar utifrån delar som tillverkas och levereras i Volvos egna emballage. Emballaget cirkulerar mellan leverantören och Volvos producerande enheter.

Logent fick i uppdrag att designa, implementera och drifta Volvos emballageterminal i anslutning till verksamheten i Torslanda i Göteborg. Anläggningen har hög grad av automatisering med två robotlinor som går dygnet runt.

Den nya anläggningen som Logent satt upp har haft stora positiva effekter för Volvo med >25% kostnadsreducering. Lösningen är skalbar och kan anpassas efter Volvos framtida behov och förändrade volymer. Anläggningen togs i drift 2016.

3PL, TPL, Tredjepartslogistik
Slide

KUNDCASE

Logent x Instabox

Instabox är en frakttjänst som finns i utvalda nätbutiker. Instabox fraktar ditt paket till något av deras hundratals smarta skåp, oftast samma dag som du lägger beställningen.

Instabox och Logents samarbete sträcker sig tillbaka till 2019 då Instabox lanserade sitt koncept på den norska marknaden. Logent hjälpte Instabox i de tulltekniska aspekterna av etableringen och tog ett helhetsansvar för tullhanteringen.

Logent implementerade sitt beprövade koncept för effektiv returhantering på Instabox kunder vilket skapade stora besparingar i tullavgifter som i de flesta fall var orealiserade hos tidigare leverantör.

3PL, TPL, Tredjepartslogistik
Slide

KUNDCASE

Logent x Nordic Sugar

NordZucker-koncernen (Nordic Sugar) bearbetar sockerbetor till socker och sockerlösningar mot konsument och livsmedelsproducenter.

Nordic Sugar hade utmaningar med stora säsongsvariationer som kräver hög tillgänglighet och kompetensrotation mellan de olika avdelningarna. Logent bidrar med kompetens inom hela produktionskedjan samt en förståelse för livsmedelshantering.

Med ett dedikerat team på plats, säkerställande av kompetensrotation samt medverkan i planeringen på plats har leveranstiden förkortats. Logent har även blivit en sammanhållande funktion för de olika enheterna.

3PL, TPL, Tredjepartslogistik
Slide

TJÄNSTEERBJUDANDE PÅ LOGENT

Transport Management

- Transportplanering anpassad efter dina behov med fokus på kvalitet, kostnader och hållbarhet
- Enkel hantering av transporter med fokus på att avlasta din organisation – en kontakt, ett system och en faktura
- Förbättrad kontroll över kostnader, kvalitet och utsläpp, med ett datadrivet och systematiskt arbetssätt som möjliggör faktabaserade beslut samt ett aktivt förbättrings- och hållbarhetsarbete
- Starka partnerskap som tillför expertis, modern teknik och ett omfattande nätverk

3PL, TPL, Tredjepartslogistik
previous arrow
next arrow

Om Logent

Vi är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud. Vi skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar. Vi är en oberoende part utan egen infrastruktur och skräddarsyr lösningen utifrån kundens behov. Våra lösningar centreras kring långsiktighet och hållbarhet.

Kontakta oss

Logent AB
Hammarby Kaj 14
120 30 Stockholm